Królowa. Freddie - jestem legendą

powrót

KRÓLOWA. FREDDIE – JESTEM LEGENDĄ

Teatr im. Aleksandra Fredy w Gnieźnie

 

Spektakl dla widzów od 15 roku życia.

 

Tekst: Maria Spiss

Reżyseria: Piotr Sieklucki

Scenografia i kostiumy: Łukasz Błażejewski

Choreografia: Karol Miękina

Opracowanie muzyczne: Piotr Sieklucki, Maciej Szymborski

Obsada: Zuzanna Czerniejewska, Katarzyna Kalinowska, Joanna Żurawska, Paweł Dobek, Omar Karabulut (gościnnie), Michał Karczewski, Roland Nowak

 

„Bohater jest jeden, choć rozpisany na trzech aktorów. Autorka tekstu Maria Spiss przygląda się tym fragmentom biografii Mercury'ego, po których prześlizgnął się (albo w ogóle przemilczał) niedawny film Bryana Singera. Dlatego najwięcej miejsca poświęca trudnej relacji z rodzicami, którzy nie potrafili zaakceptować stylu życia syna, oraz długo ukrywanej orientacji seksualnej. Pojawiająca się kilkakrotnie na scenie Mary (Zuzanna Czerniejewska), partnerka sprzed lat, jest jak coraz bardziej natrętny wyrzut sumienia, stracona szansa na założenie rodziny. Freddie w wersji dramatopisarki jawi się przede wszystkim jako człowiek próbujący uciec przed swoją przeszłością. Porzuca pierwotne imię, stara się zerwać wszelkie kontakty z byłą dziewczyną, związek z rodzicami w końcu właściwie się rozpływa - i to za sprawą obu stron. Mniej znane aspekty życia prywatnego wokalisty zestawione z licznymi odwołaniami do dzieł zespołu Queen dają poczucie, jakbyśmy oglądali raz awers, raz rewers znanego wizerunku. I oczywiście to, co najciekawsze, znajduje się po tej rzadziej oglądanej stronie”.

Jan Karow, „Farrokh, który stał się Freddiem”, recenzja Komisji Artystycznej 26. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, www.e-teatr.pl, 05.12.2019

 

„[…] [Przedstawienie – przyp. red.] stojące w jawnej opozycji do oscarowego filmu, wykorzystujące całą machinę teatralną, też będzie - absolutnie zasłużenie! - wielkim hitem teatralnym dla wielu widzów z różnych pokoleń. […] Dopełnieniem opowieści jest podsumowanie życia piosenkarza opowiedziane w niekonwencjonalny sposób przez słynnych przyjaciół z branży: Eltona Johna, Montserrat Caballé i Michaela Jacksona.
[…] Do znakomitego scenariusza Marii Spiss trzeba dołożyć ciekawą, wielofunkcyjną scenografię Łukasza Błażejewskiego nawiązującą, podobnie jak kostiumy, do teledysków grupy Queen. Również choreografia Karola Miękiny zmieniała się, tak jak w clipach tej grupy, a jej staromodny rys był dodatkową atrakcją tej realizacji”.

Wojciech Giczkowski, „Potęga miłosierdzia na trumnie Freddiego”, www.teatralna-warszawa.blogspot.com, 06.10.2019

 

Kup bilet
powrót
© Copyright 2015 by Teatr Jaracza | All right reserved
Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie, ul. 1 Maja 4, 10-118 Olsztyn, tel. 89 527 58 59
Projekt i wykonanie: Artneo.pl